Vilka jätteportioner!

Vi åt ju på Ikea igår när vi var där. Ullis kan ju inte klara sig utan mat för länge hon inte. Jag var inte absolut tvungen att äta men jag gjorde ju det ändå. Tog en portion köttbullar och potatis. Åh jisses vad mat!!! Och gott var det med.
Det bästa var pizzasalladen (i en pyyyyyyyyytteliten skål) som dom kryddat och inte rört om ordentligt i. Det var liksom MASSA krydda på vissa ställen. Och dom bitarna tog jag. Jag som älskar allt starkt. :) Brödet var gott det med. För att inte tala om negerbollen(jo, JAG säger så. Har alltid gjort, kommer alltid göra)!

Hmm, jag skulle nog behöva ta och ringa till Försäkringskassan. Skickade ju in nya papper om bostadsbidrag i december. Men jag har inte fått varken preliminärt eller slutligt besked. Fan! Jag kan ge mig på att jag inte kommer att få några pengar. Men jag MÅSTE ju. Jag tjänar ju inte mer i år än vad jag gjorde förra året. Och jag har dessutom högre hyra. Så dom skulle bara våga låta mig vara utan. Då blir jag inte rolig att tas med.
Vilket påminde mig om att jag häromdagen skulle ringa och skälla på några men glömde?! Vad kan det ha varit om? Jo just det, medicinen på avbetalning. Jaja.. Det behöver jag ju inte nu då. Synd! *fnissar*

Nähä, ska man ta tag i dagen?! Nja, känner mig inte så motiverad att sätta igång än. Beror nog mest på att det känns som mitt i natten för att det är så mörkt ute. Får väl se helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Haha...ja det räcker ju med en barnportion köttbullar för att bli mätt. Så ber man snällt om lite extra sås. Så ingår det ju brödbulle och sallad i alla varmrätter... :)

Drar man ikeakortet nån viss tid på dagen får man ju kaffe efter maten!

19 kr eller va det kostar och så blir man proppmätt. Ja det är ju fri refill på läsken med...

Brukar dock hoppa över den lilla glasspinnen... :D

2009-01-21 @ 13:00:56
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Lorei

Jävlar i helvetes skit!!!! Jag VISSTE att det var ngt viktigt jag glömt!! Bostadsbidraget! Skit, det har jag glömt att lämna in nytt. sur Nu blir det ju superfattigt i februari oxå!

2009-01-21 @ 17:22:37
URL: http://lorei71.wordpress.com
Postat av: Ullis

På tal om "negerboll": Går man till Nya Kondis å ska fika å beställer en chokladboll, säger tanten i kassan:-"Jaha, en NEGERBOLL"?...f

2009-01-21 @ 20:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0