♥ 1/7

Ojdå! Nu blev det visst 1:a Juli helt plötsligt. Sommaren är mao snart slut och julen börjar närma sig. :)

Ja, här sitter jag. Och har gjort sånt jag absolut inte får. Eller, jag FÅR. Men med måtta. Fast helst inte om jag kan låta bli. *fnissar*
Spelmissbrukare light skulle man nog kunna kalla mig. För nu är det ju inte såååå illa som det en gång var. *ryser när jag tänker på alla förlorade pengar* Men nu när Vacker kom in i bilden (igen) så har jag ju lite annat att fylla min tid med. Borde jag förvisso haft innan med men det var så lätt att fly undan i spelets värld en liten stund (ganska många timmar och väldigt många pengar) och slippa alla tankar.
Men ikväll var suget efter lite bingo stort. Baaaara 200:- tänkte jag. Och nu sitter jag här med 1600:- i stället. :) Jag är mer än nöjd. Och jag har givetvis varit så duktig så jag har fört över pengarna från MariaBingo till mitt konto. Så nu ska jag inte spela mer på ett tag. Faktiskt.
Och imorrn ska jag bekänna mina synder för Vacker trots att jag vet att han inte alls blir lika glad som jag.

Har faktiskt haft semester idag (igår då). Inte gjort massa i onödan inte. Inte ett vettigt handtag skulle man nästan kunna säga.
Slipade av bordet ännu en gång. Och tror nog att det ska räcka en gång till med det "fina" pappret nu. Det blir ju inte toppenbra kanske. Men betydligt snyggare än innan iaf. Dock var det svårt att få ytan jämn så jag gissar på att det kommer sluta med att jag skicka ut bordet från balkongen någon dag när jag är irriterad och blir mer irriterad av att höra tallrikarna "gunga" på bordet!!!

För övrigt har vi inte gjort så mycket. Tvättat lite, hängt in lite tvätt, handlat, lagat mat... Ja, allt det där vanliga som man aldrig kommer ifrån.
Solen dök upp lite senare under dagen. Inte sådär klart och varmt som det var i måndags utan alldeles lagom. Lagom för att slippa dåligt samvete för att man sitter inne.

Jo just det. Vacker och jag var i Kalmar i måndags. Rusta, Bauhaus, Byggmax... Ja, sånt där vi brukar. Men sen lyckades jag minsann få med mig honom in i en djuraffär med!! Eller, det var till och med hans idé. Jag behövde ju inte ens tjata lite.
Nu var ju hans idé att titta på fiskar förstås. Det är det enda djur som han öht tillåter att jag införskaffar. Nu vill ju jag förvisso också ha fiskar men inte bara. Jag SKA ha orm, råttor, spindlar, en liten söt iller, hund, katt, kanske en leguan... Ja, jag ska helt enkelt ha ett zoo. Förr eller senare.
Iaf.. Vi tittade på fiskar. Det finns ju tyvärr inte speciellt mycket andra djur i våra vanliga djuraffärer. Och jag har ju bestämt vad jag ska ha för fiskar.
Guppysar, tetror, scalarer tror jag vi kom fram till. MEN SEN hittade Vacker något såååååå ooooooerhört äckligt fult i ett akvarie! *asg* En axolotl tror jag det kan ha hetat. En liten vit alien som låg på botten och bara glodde med små "granar" (ja det såg ut så) som växte runt nacken på den.
Ärligt talat måste det vara bland det fulaste djur jag någonsin har sett och jag blev totalt kär. :) Jag bara måste ha en sån. Tyvärr lyckas jag inte hitta speciellt mycket information om dom på nätet. Ytterst lite och nästan bara på engelska.
Men om jag har fattat det rätt så kan jag inte ha den tillsammans med mina småfiskar för då äter den upp dom. Så jag får väl helt enkelt offra mitt gamla akvarie som det egentligen ska bo en liten orm i för att ha en sån där. Det kan det nog vara värt. Hehe!

Hmm, tur jag har semester. För nu är klockan mycket ser jag. *suckar* Kanske dags att börja dra sig mot sängen. Dumt att vända på dygnet nu eftersom det är så jobbigt att vända tillbaka det sen.

Natti!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej vännen!! Vil du komma ut till mig nån dag nu när du har semester? Jag kan hämta dig å pöjkarna;-)

Kramen...

2009-07-01 @ 09:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0