♥ 4/7

Igår,idag, i morgon, i förrgår.. Det blir väldigt avigt när jag alltid envisas med att skriva mitt i natten när ett nytt dygn har inletts. Men men... Huvudsaken är att jag själv förstår vad jag menar! :)

:mad: Vad f*n är det för fel på blogg.se??? Det har alltid (inte den sista månaden) gått så bra att skriva här. Men nu flyttar sig markören, texten raderas mitt i allt ihop, texten kommer tillbaka, texten kommer tillbaka delvis, allt går förlorat?! *skitsur*

Hur eller hur... I torsdags då kanske. Ja, det måste det ha varit. Hemma och slappade mest hela dagen. Sen cyklade vi ner till Vackers stuga på eftermiddagen. Ungarna badade i vattenspridaren, spelade strandtennis (fast på gräs) och jag solade en stund och sen städade jag. *duktig flicka*  Nu var det väl förvisso mina monster som hade skitat ner mest där hemma. Gräs i hela huset!!! Men jag dammsög sååååå fint så. I den förbannade värmen. Att jag inte dog av värmeslag förvånar mig. :/
Vacker jobbade han.

Natten till fredagen spelade jag lite igen. Jodå, jag har ju lovat att spärra mig på MariaBingo och det har jag faktiskt gjort. Och nä, inte för att Vacker säger det. Utan för att jag själv vet att det kommer sluta åt helvete fel igen.
Men, jag spelade liiiiiite på Svenska Spel iaf. Vann några småvinster hit och dit, datorn blev segare och segare och till slut när jag hade köpt mina sista 5 bingobrickor hängde sig hela skiten givetvis. Det spelar ju ingen större roll egentligen eftersom dom spelar automatiskt åt en men det är ju kul att hänga med och se vad som händer.
Efter mycket om och men lugnade datorn iaf ner sig och började spela mina brickor i efterhand liksom. Och då, ja då vinner jag deras JACKPOT! Ingen stor sådan, men det var min första jackpot på SS! 2300:-
Det börjar bli sjukt mycket vinster nu. Tur i spel, otur i kärlek??? Jag ska inte spela en endaste gång till isf. För jag har min Vacker här igen efter så lång tid och där ska han vara för alltid. *väldigt bestämd* ;)

Fredag dag. Lade mig vid 4-snåret. Vid 8:15 ringde Vacker och väckte mig. För att berätta att vi kunde knalla ner dit och bada om vi ville. Precis som om han skulle äga havet bara för att han bor vid det?! *asg* Nä, vi fick väl vara hemma hos honom skulle jag tro. Och han hade sääääkert en baktanke med det bara för att han kom hem till ett nystädat hus i torsdags. Men det kommer inte bli en vana det! *asg*
Lyckades iaf inte somna om sen utan gick upp. Slappade. Slösurfade. Pratade i telefon. Mailade. Tja, inget vettigt alltså.
Sen stack vi ner till stan för att hämta ut medicin. Passade på att hämta ut alla mina mediciner jag behövde eftersom det bara kostade 24:- idag! Gratis medicin fram tills 27 september nu. 

Var en sväng på bubbeltian med ungarna också. Dom fick var sitt par foppatofflor eftersom dom tjatat om det. Jag köpte mig ett par med men dom kommer nog inte att användas. För det första STINKER dom! Kan inte ens ha dom inomhus för det luktar överallt. Och så håååårda och obekväma.  Nä, tacka vet jag mitt äkta par jag köpte förra sommaren. Dom är ju helt underbara! 

Träffade Vacker som hade lunch och hade hämtat mat på torget. Pratade en liten stund. Han i sin tur hade pratat med Soffi som tyckte att JAG skulle höra av mig. *muttrar* :) Men jodå, vi knallade bort till Pressbyrån och köpte glass och cigg sen satt vi oss på en bänk och åt och då passade jag på att ringa till den där Soffi! Hon var hemma och ledig så vi tog cyklarna och cyklade dit. Socialade mig en bra stund tycker jag nog. Säkert minst 2 timmar ute med cigg och prat. 
Och du Soffi! Det var INTE borrelia. Och nu har jag hört av mig! :)

Kom hem vid 15-tiden och satt igång med mat. Åt och lade mig ner för att vila en stund. Vaknade när Vacker kom vid 18! 
Sen har det väl inte hänt mer här. Och lär inte göra heller. Funderade ett tag på om jag skulle ta tag i golvlisterna i köket men jag gav upp efter att jag plockat bort dom. Insåg att det inte går att måla inatt eftersom färgen luktar så förbannat och jag får huvudvärk av den. Så det får jag väl fortsätta med imorrn. Likaså slipningen av bordet. 

Just det! Tisdag den 14/7 ska jag minsann gå till frisören. Ska bli en spännande upplevelse minsann. För jag minns inte alls hur det kan tänkas vara. :) 24 år sen som sagt. 
Synd dom inte hade tid lite tidigare bara. Jag hade ju föredragit nästa vecka när jag ändå är barnledig men nu löste det sig ändå. Stina passar barnen medans jag klipper mig. Vilket Storeman tyckte var bra för när jag sa att Stina skulle passa dom sa han: -Åh vad bra. Hon är ju så rolig! 

  
 "Presenter" från Vacker
 


Kommentarer
Postat av: stina

ja visst e jag jätterolig :)

men han e snäll han

vi ska nog kunna fördriva tiden med bla glass

2009-07-04 @ 10:06:13
Postat av: Ullis

Ska bli OTROLIGT spännande å se vad frissan hittat på med ditt hår ;-). Vad fint Vacker verkar ha det hos sig....

2009-07-04 @ 10:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0