♥ 21/6

 

Vi fick besök på självaste midsommarafton. Av denne lille herren (eller om det nu kanske var en dam).
Stod och rökte vid fläkten med balkongdörren öppen en liten bit när en hel hög med fåglar kom i en väldans fart rätt mot dörren! Och förmodligen hann inte denna stackaren vika av i tid utan flög rätt in här. *fnissar*
Han var kvar här inne en bra stund innan han äntligen flög ut. Och jag har nu insett att jag absolut inte vill ha fågel som husdjur igen. Dom LÅTER!

Har nog haft en bra midsommar. Utan det traditionella tjafset som sill, nypotatis, snaps... Sånt är jag inte mycket för. Midsommar för mig har ju mer eller mindre alltid varit PARTYYYYYYY, men i år har det inte varit en droppe alkohol. Trots barnfri midsommardagskväll. :)
Midsommarafton var vi bara hemma. Åt potatisgratäng med bacon i. Jordgubbar med grädde och socker. Tittade på AFV (försöker lära barnen att enda sanna glädjen är skadeglädjen *S*), mös med Vacker. Hmm, kan det heta så? Mysa, mös, mysit? Skitsamma. Vi mös iaf!

Igår hände det väl inte heller alltför mycket. Hemma mer eller mindre  hela dagen. Åt hamburgare. Jordgubbar med grädde och socker. Massa chips. Glass. Fy fan vilken fet helg!
Vid 23-tiden kom en mindre glad pappaB och hämtade barnen och jag cyklade hem till Vacker för att sova där. Dålig idé med tanke på vart han bor. Det var ju fest överallt där nere. Och massa hög musik. Men jag har sovit lite iaf.
Tiagirl kom på snabbvisit med förresten!

Nu sitter jag och väntar på att pappaB ska höra av sig. Jag antar att han vill lämna tillbaka barnen idag eftersom han förmodligen jobbar tidigt imorrn och han inte har barnomsorg. Eller det har han ju om han ringer tidigt imorrn till dom men det är ju trots allt min dag.
Men han verkar ju inte höra av sig. Märkligt tycker jag. Men men... Jag får väl se om jag kan hämta dom sen när jag ändå ska ner till Vacker och grilla. Dom bor ju i närheten där.

Idag blir nog Lilleman av med sitt gips. Imorrn har han ju haft det i 2 veckor och eftersom han inte har haft något ont alls nu tyckte pappaB att vi kunde ta av det. Dom sa ju att det räckte med 2-3 veckor. Skönt för honom att det inte var värre än en spricka. För han som dom flesta andra barn gillar ju att bada på sommaren. Och nu verkar värmen äntligen ha kommit så man kan bada ju.

Åh! Jag jobbar bara EN endaste vecka till. Sen är det semester som gäller! 3 sköna veckor utan några krav på att gå upp tidigt. Eller på att vänta en hel dag för att gå till jobbet vid 16-tiden.
Nu tycker jag väl kanske att det hade varit skönt att ha en fjärde veckas semester också. Men jag måste ju tänka på att spara lite dagar för annars blir hösten och vintern så förbaskat lång. :/


Kommentarer
Postat av: Iza

Haha, vilken gullig gäst! Gav ni den nå midsommar mat då? =D Kanske inte sill eller köttbullar, utan något mer passande kanske ;)

2009-06-21 @ 22:22:48
URL: http://izalinnn.blogg.se/
Postat av: denise

Hur gör du för att få det somrigt hemma hos dig? Några tips att dela med dig av? :D

2009-06-22 @ 19:25:15
URL: http://friskey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0