♥ 10/5

Här var det dåligt med uppdateringar. Som vanligt.
Jag har ju inget att säga. Det händer inget alls. :)

Jag har varit ledig i TRE hela dagar nu! Och idag ringde jag chefen för att fråga hur det gick med min semester nästa vecka. Givetvis var det inte ordnat men jag vet att det finns vikarier tillgängliga alla dagar jag vill vara ledig så hon skulle ordna det. Vilket betyder att jag är ledig ytterligare FEM långa dagar. Ska bli så skönt att bara vara. Att inte ha några måsten. Inget tjat. Inget gnäll.

Fredag var ingen bra dag. :( Lördagen var betydligt bättre. :)

 

Vi har "kastat macka" och luktat på raps. Tittat på kameler, lamor, hästar, får och kossor med. Men givetvis var rapsen det viktigaste. Åh vad gott det luktar!
Undrar om jag kan odla sånt på balkongen kanske?!

Idag har det inte hänt alltför mycket. Tagit det lugnt mest. Förutom det vanliga, som att tvätta, laga mat, diska. Och så tog jag äntligen tag i att klippa barnen. PappaB:s sambo hade förvisso klippt Lilleman lite. Och det är visserligen tacksamt då jag tycker att dom kan göra det ibland också. Men det var nog lite mer än luggen som behövdes klippas. *asg* Han såg inte klok ut och det värsta var att jag märkte inget förrän Vacker påpekade att han var klippt. *fnissar*
Men nu är det ordning på dom igen. Båda två.

Fick ett ryck nyss och städade på balkongen med. Bäst att passa på när det är mörkt och inga läskiga grannar är ute. ;)
Fick bort massa gamla växter som inte överlevt vintern. Och sopat har jag gjort med. Men jag skulle behöva SKURA där ute med. Hur nu det ska gå till utan att få ner massa vatten och smuts till grannen. Jaja... Det ser iaf bättre ut än innan.
Och imorrn ska jag ta tag i att plantera om lite blommor som ska få bo ute på balkongen. Några spikklubbor, lite paprika och så någon vit vallmo som jag fick av Vacker.
Hmm, ja just det. Jag har ju ett fint skott från en engelsk pelargon hos Vacker med. Om han nu har tagit hand om det. *håller tummarna* "Lånade" det av en dam på jobbet. Och nä, pelargon är ingen tantblomma. Inte om man bara äger EN.

Åh! Tror jag ska ta och göra mig i ordning för natten snart. Och sen lägga mig för att se dom två senaste avsnitten av Prison Break.
Sen blir det nog sova eftersom jag måste gå upp tidigt för att följa Storeman till skolan.


Kommentarer
Postat av: cathie

Haha okej, du får säga till om du provar den, vad du tycker :)

Funderar på att köpa en själv, nämligen :)

2009-05-11 @ 17:20:51
URL: http://cathie.se
Postat av: Anonym

Inte är pelagon en tantblomma...

Jag har köpt 13 stycken till att ha i alla krukor här.... :)

2009-05-11 @ 20:34:58
Postat av: Camilla

Inlägget var från mig.... :S

2009-05-11 @ 20:35:56
URL: http://camillos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0