♥ 12/5

Jaha.. Hinner nog med ett inlägg iaf. Här har man stressat för att bli färdig till kl 17 eftersom Vacker igår gnällde på att jag minsann borde veta att han slutar då. Så idag tänkte jag vara färdig tills han slutade men givetvis ringer han nu och säger att han måste jobba över! :mad:
Fast det var ju bra för då slipper jag stressa vidare just nu. Gillar inte att stressa men tyvärr blir det ofta så att jag måste göra det eftersom jag alltid drar mig för att göra saker in i det sista. :)

Det är skönt med en liten minisemester ska ni veta! Behövde verkligen det här. Att bara få vara. Ta dagen som den kommer. Njuta. Göra saker om jag vill. Vill jag inte så behöver jag inte.
Idag har jag iaf gjort färdigt ute på balkongen. Försökte ju städa upp där ute igår men granne A satt ju nedanför och skulle prata hela tiden så jag fick ju inte mycket gjort. Men idag har jag sopat OCH dammsugit hela balkongen. Planterat om lite blommor. Tvättat av alla krukor som stod ute sen innan. Jisses vad smutsigt det blir trots att jag bor på övervåningen. Det är liksom sand över hela balkongen? Gissar på att barnen har något med det att göra. *muttrar*

I förrgår när Storeman skulle gå och lägga sig kom han in här och bad Vacker klia honom på ryggen. Sen gick han nöjd in och lade sig. Men efter en stund kom han ut igen och bad mig titta om han hade något på ryggen eftersom det fortsatte klia.
Och mycket riktigt hade han det. En liiiten, förbannat äcklig, fästing! *kräks* Men visst, det är ju sånt som händer. Mer eller mindre alla har väl någon gång haft en fästing på sig. Jag har haft 3 under mitt liv. Lilleman har haft 1.
MEN, igår, när jag hämtade Storeman på skolan så sa han innan vi cyklade hem: -Jag fick ont i pungen sista lektionen.
Eh jaha tänkte mamman då... Det där får diskuteras med pappan senare var min tanke.
Väl hemma var barnen ute och lekte en bra stund. Tills Storeman kom in och behöva kissa. När han kom ut från toaletten sa han: -Jag undrar om inte jag såg en fästing på pungen?!
Hmm, det var ju bara till att kolla efter och nog fan satt det en äcklig jävel där med!!! Vilka små as. Ska det hålla på såhär hela sommaren tro? Isf kommer barnen garanterat att få bo hos pappaB hela tiden! :) Jag gillar inte fästingar. Inte heller getingar. Och dom kryllar det tyvärr också av nu för tiden. Bara igår hade jag ju 4 stycken här inne.

Undrar vad jag ska hitta på nu då? Kanske ska ta och göra färdigt det jag hade tänkt göra innan. Även om jag har tid på mig nu så är det väl lika bra att få det gjort. Annars ringer han väl rätt vad det är och säger att nu är det dags att åka. Och då står jag där, som vanligt, och har massa kvar att göra!


Kommentarer
Postat av: Tgirl

Hm...fast hellre en fästing på pungen än en geting! ;) Om jag nu hade fått välja. Om jag nu hade en pung vill säga. Men det är ju dom där ställena dom väljer tyvärr...tunn hud, varma och "fuktiga". Är i ljumskarna jag plockat på ungarna när jag fått göra det. Förutom Novas mitt i nacken häromdagen, men hon är ju inte som hon ska iofs. :)

Hans fröken var nog mer glad över att slippa ta hand om en kliande pung tror jag...ang Storeman! :D



Och...njut av dom här dagarna. Dom är ju tyvärr snart slut. Sista dagen säger bubblan POFF och du fattar inte hru dagarna gick så snabbt och du ahr ju inte gjort nåååååånting!! Fast jag tycker nog du ligger i!!!

Nåt av "mitt" som överlevt förresten?

2009-05-12 @ 19:04:16
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: zandra

Gå in på min blogg och läs om en jätte bra hemsida som även finns länk till :)

2009-05-13 @ 20:01:55
URL: http://zanndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0