♥ 27/5

Idag fyller (skulle fylla iaf) pappa år. 72! Grattis gammelgubbe. :)

Ibland, inte så ofta men betydligt oftare nu än förr, undrar jag hur det hade varit om han hade varit i livet fortfarande. Jag tror att han hade uppskattat det här med att ha barnbarn. :)
Han dog för ung, alldeles för ung slog det mig häromdagen. Han blev ju inte mer än 63. Hann ju inte bli pensionär ens. Om man nu bortser från att han var halvt sjukpensionär då.

Men samtidigt som jag tycker att han var för ung så är jag ändå glad (om man nu ser till att olyckan absolut skulle hända) att han dog i den där smällen. Jag (och absolut han med) hade inte velat att han låg som ett kolli på sjukhus resten av livet.

Jag har haft en mindre bra dag. En av de sämre i mitt liv faktiskt. Jag vet inte alls vad det är med mig. Men allt är SKIT rent ut sagt. Och känslig är jag. Irriterad. Gråter helt utan anledning.
Usch! Såhär vill jag fan inte alls ha det. Jag ska ju må bra. Det är ju vår (nästan sommar), jag har två fina barn, jag har ett jobb, jag har pengar (en fånig summa som räcker till nödvändigt ont iaf) och en underbar Vacker.
Med lite tur har jag snart också ett fint akvarie med fina fiskar i hallen där hemma. Gärna på en fin hallmöbel i rätt färg på träet.
Vacker fick ett akvarie av någon som skulle kasta tror jag och förra veckan hade han gjort i ordning det till mig (målat svarta lister) och målat lysrörsarmaturen svart med. Jättefint. Och efter mycket om och men har jag iaf fått igenom att ha FISKAR i det. Försökte med ormar, ödlor, spindlar, grodor, råttor eller skorpioner men det fick jag då rakt inte igenom. MEN, han vet ju inte vad jag kommer hem med när jag varit i Kalmar någon dag. ;)

Hmm, jag tror det börjar bli dags för sängen snart. Är visserligen inte speciellt trött men jag måste ju få rätt på dygnet igen. Kan omöjligt sitta uppe till kl 4 när man ska upp och jobba kl 6 liksom. Fast imorrn jobbar jag ju dock kväll. Men det ligger något Vackert i sängen och väntar här med. Om han inte sover förstås. :/





Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0