♥ 6/5

Tiagirl:  Hmm, jag har inte mycket att säga om den där spikmattan. Vacker har legat på den ett par gånger men om det gör någon nytta det vet jag inte. Ont gör det och man blir varm. Det är väl vad jag har hört. Själv har jag inte vågat gå i närheten av den. :)

Soffi:  Jodå, idag (ÄNTLIGEN) har jag lyckats hitta ALLA TRE nya avsnitt och dessutom fått hem två av dom. Det tredje är snaaaart färdigt! Imorrn blir det PB för hela slanten. :)

Jag är inte på humör. Jag är inte glad. Inte ledsen. Inte pigg. Inte trött. Inte ingenting liksom. Jag bara ÄR.
Det är mycket på jobbet. Inte mycket att göra. Men det är lite tjafs. Och det har varit omändringar. Det är tjatigt. Och mitt tålamod pallar nog inte hur länge som helst.
Imorrn jobbar jag dag 6 i rad. Innan dess var jag bara ledig en dag efter att ha jobbat 4 dagar. Sådär ser det ut mest hela tiden. Jag väljer visserligen själv om jag vill jobba extra. Tills viss del iaf. Pengarna är väl det som lockar mest. För på min lilla tjänst blir det ju inte många kronor. :( Och jag måste jobba massa extra för att kunna överleva liksom.
Men det slutar alltid med att jag kommer till denna punkten. När jag känner att nu får det vara nog. När jag blir irriterad för minsta lilla. När jag inte orkar med vare sig personal eller boende.
Därför har jag ju lagt in om semester nästa vecka. 3 ynka dagar som gör att jag blir ledig i ÅTTA hela dagar. MEN, jag vet att min semester inte kommer att beviljas. För det är andra som ska vara lediga samma dag/dagar. Som går före. Men jag orkar verkligen inte mer nu. Jag kommer sjukskriva mig isf. För allas skull. Annars gör jag väl något jag ångrar. :/

Igår var barnen bjudna hem till grannarna M, L o K. Kroppkakskalas! Men när det väl var dags vägrade Lilleman att gå. Han var ledsen och deppig igår av någon anledning. Som handlade om "dagis". Så Storeman fick gå själv till grannarna.
Och tack vare att Lilleman inte var på humör så fick JAG kroppkakor. Det ringde på dörren här och där stod granne M med 7 kroppkakor. 7 stycken alldeles hemkokta kroppkakor. Det är ju inte var dag man äter sånt.
Gott var det vill jag lova. Och Lilleman åt han med till slut.
Fler såna snälla grannar tack! :D

Hmm, i söndags jobbade jag ju delad tur. En sån där rolig tur när man får gå hem ett par timmar och sen komma tillbaka och jobba kvällen med. NOT!
Som vanligt när jag jobbar delade turer så fick jag ju ett (till att börja med) utslag under foten. Ett utslag som utvecklade sig till flera och gjorde att hela foten svullnade upp. Det gör GRYMT ont. Fördelen med utslag under foten är dock att dom inte kliar. 
Iaf, jag får ju mer eller mindre alltid riktiga anfall av urtikarian under fötterna när jag jobbar låååånga pass. 10-11 timmar då. Och nu var jag någon av mina arbetskamrater och berättade för chefen att jag hade ont i foten. Varför vet jag inte men chefen pratade med mig igår och nu ska jag typ "dokumentera" varje gång jag jobbar delad tur. Och om det nu finns ett samband med utslag under fötterna och långa arbetspass så måste man kanske göra något åt det. *suck*
Jag tycker minsann att det är bättre att någon människa i detta avlånga land kan hitta något BOTEMEDEL mot URTIKARIA. För jag är förbannat trött på denna sjukdomen nu.

Öh. Klockan börjar närma sig sovdags tror jag. Jag är visserligen inte trött men jag måste ju gå upp tidigt imorrn igen. Förhoppningsvis näst sista tidiga dagen på ett tag nu. Om jag inte räknar måndag morgon med Storeman som ska till skolan.


Kommentarer
Postat av: Emma Quist

Hej :)

Om du är intresserad av att ha spotify på din dator, så besök min blogg. Lottar nämligen ut spotify invites där. Ha det bra! ;D

2009-05-10 @ 11:05:42
URL: http://www.emmaquist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0