♥ 23/10

Åååååh! Att det ska vara så förbannat svårt att bli trött. Jag borde vara trött för länge sen eftersom jag varit uppe sen kl 6:20 och dessutom jobbat från 7:30-17:45. Ibland har man "tur" och personalen som ska jobba dyker inte upp och då erbjuder man sig att stanna kvar en lite extra stund eftersom man då vet att det visar sig på löneutbetalningen som KVALIFICERAD ÖVERTID! :)
Hade det inte varit för att jag har barnen denna veckan hade jag stannat kvar kvällen ut. Om nu chefen hade tillåtit det förstås.

Ont i halsen, snorig och nyser?!! IGEN!!! Jag undrar vem det är som vill mig så illa... :mad: Känns som att det inte var mer än max en månad sen jag var förkyld ju. Då med ett stort j*vla munsår dessutom. Tyckte att det borde ha räckt för i år men tydligen inte eftersom jag så fort jag vaknade i morse kände att det stack och kliade i läppen. Och det tog väl inte mer än någon timme förrän det var ett saftigt munsår!
Det här är väl mitt "nya straff" för att jag äntligen har blivit av med dom förbannade utslagen (nästan helt iaf). Så nu ska man drabbas av massa annan skit. Antar att det bara är till att sitta och vänta med spänning på svininfluensan också. För med min otur nu så kommer den som ett brev på posten och jag kommer garanterat bli liggandes i minst 3 veckor. *negativ som f*n*

 

Hmm... Nu är min (ja ett par stycken är det nu tom) paprika RÖD! Eller på väg att bli. Och nä, jag hade faktiskt inte en aning om att röd paprika inte var en alldeles egen sort. Inte heller att grön eller gul eller orange var det heller. *muttrar* Det finns väl ingen normal människa som tar reda på såna saker?! Jag köper min RÖDA paprika och antar liksom att den är framodlad så. Men men... NU vet jag. Så nu kan ni (Tiagirl och Ullis) sluta hånas om det iaf!

*suckar djupt* Undrar om jag ska ta och tvinga mig i säng kanske?! Trots att jag är ledig så måste jag ju upp tidigt med barnen eftersom det är skola.
Och dessutom måste jag RÖJA här hemma! Bombnedslag vore en lindrig beskrivning av mitt hem för tillfället. Inget kul alls att se men orken har inte infunnit sig riktigt. Mycket jobb, lite sovande.. Men nu är jag ledig i TRE dagar! Så jag måste ta mig i kragen ordentligt.


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Om du ändå är vaken kan du väl städa! Vart tog ditt kopiöst pedanta sätt att leva vägen? :)



Hm...mognaden hos paprika VET man ju bara...eller tror du att gröna bananer är en sort och dom gula en annan? "skrattar rått"



Måste chefen veta om om du stannar kvar då? Är den alltid där?

2009-10-23 @ 09:11:50
URL: http://tiagirl.nu
Postat av: Johan G.

jag som hade hoppats att du jobbade idag nu när jag för en gångs skull befann mig på strömgården ;-)

2009-10-23 @ 12:40:13
Postat av: Anna

haha det var ju givetvis jag som skrev förra inlägget, måste ha missat att det inte va mitt namn ;-)

2009-10-23 @ 18:17:18
Postat av: Ullis

@efva: Hahaha, jag tror jag döör..Men Tinah, det trodde du ju visst inte, eller hur asg

2009-10-25 @ 17:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0