♥ 19/9

Ok då. Till er nyfikna.

Änglatrumpeten är fin ja. Eller var. Nu är det ju inte mycket med den längre och den ska väl snart flytta in. Hur jag nu ska få plats med den. Jag som aldrig lyckats hålla liv i dom innan lyckades väl för bra med denna som jag fick förra sommaren. För FY FAN vad den växte i somras!! Har väl aldrig varit med om maken innan. Stammarna är ju lika tjocka som mindre björkar nu. :/
Men det ska bli kul om jag lyckas övervintra den ett år till. *hoppas*

Vattnet är raukarna på Öland. Och med mitt minne så har jag då inte en aning om VART på Öland dom ligger. :) I Byerum eller nåt sånt. Vi var iväg dit en sväng i somras iaf.

Fontänen finns placerad hemma hos Vacker och i somras fick jag honom att göra i ordning den äntligen! :)

Soffan ja... Jättefin är den. Och skön! Visste ju sen innan eftersom Vacker också har en sån soffa. Fast min är givetvis finare.

Jodå, här har det odlats paprika i sommar. Och tomater i mängder. Dock äter jag ju inte tomater.
MEN, jag blev oerhört förvånad när det kom mängder med gröna paprikor trots att jag hade satt RÖDA. Så jag blev sur och gav bort ett par stycken till vaktis på jobbet eftersom jag inte alls hade planer på att äta dom då jag inte alls gillar gröna paprikor.
Han tog emot dom och sa att dom inte var mogna riktigt och la dom hemma för att dom skulle bli ätklara. Häromdagen berättade han för mig att dom hade ändrat färg och numera var röda!!!! *surar* Då har jag ju gjort rätt ju. Så nu ska jag skörda ett gäng till och se om jag kanske snart kan få smaka på mina röda paprikor. :)

Visst vet jag väl att igelkottar har massa ohyra på sig. Men jisses vad söta dom är. :) Jag försöker med allt i min makt att få någon att bosätta sig hos Vacker som jag kan ha som husdjur. Men han motarbetar mig ju.
Denna lilla hittade jag dock här hemma under trappan sent en kväll. Och jag kunde ju liksom inte plocka in den och ha den här hemma. Eftersom dom som sagt har massa ohyra.


Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Jag är mållös... Gröna paprikor är godast...när dom mognar vidare till gula e dom inte goda och absolut inte helt mogna som röda... Du menar inte allvar med att du trott att gröna/gula/röda paprikor är "olika sorter"?????

fnissar hejdlöst

2009-09-19 @ 15:43:44
URL: http://tiagirl.nu
Postat av: Ullis

Hahahahaha...Undrar samma som Tiagirl angående paprikorna..asg....



Gula e godast..eller orange....



Jag har en liten "Kotte" som bor på innegården. Det har den gjort läääääänge. Du kan få adoptera den om du vill ;-)

2009-09-19 @ 21:01:12
Postat av: Lotta

Fin blogg...

Jag har precis börjat efter ett uppehåll...

Vill du hjälpa mig att bli min första prenumerant på min blogg?

Du vet den läser inte förrens jag har 1 pren,..

: (

Jag har letat efter någons blogg jag gärna läser, och din fastnade jag på..

Jag addar dig med så klart

2009-09-20 @ 17:24:27
URL: http://liselotterydh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0