♥ 27/9

  

  

  

 

Lång och händelserik dag igår. :/
Började dagen med att gå upp sent eftersom jag också lade mig väldigt sent. Jävla ovana det där med att sitta uppe till 4-5 om nätterna. *suckar*
Hann väl inte med så mycket här hemma innan det var dags att bege sig ner till torget för vykortsförsäljning. Jag slapp undan det för medans Storeman sålde vykort gick jag och Lilleman till leksaksaffären för att köpa den efterlängtade presenten till Storeman. Den som han tjatat om i flera ÅR nu. :) 
Träffade Tiagirl med barn där. Knallade en sväng uppåt, och en sväng neråt på Storgatan och sen var det nästan dags att bege sig av hemåt. Om nu Storeman hade kunnat sluta sälja kort förstås. Han sålde på övertid och lurade många stackars människor på pengar. :) 

Väl hemma var det ju bara till att sätta igång med alla måsten. Tvätta, städa, laga mat, diska. Och så Storemans tårta förstås. Han är kräsen den pojken (kanske fått från sin mamma?!) så nu testade jag något helt nytt i stället för det gamla vanliga vi brukar ha i tårtan. Hade smörkräm på ett lager. Grymt gott. Och på andra lagret hade jag smält blockchoklad blandat med lite vispad grädde. Och så massa äcklig grädde uppepå men det behövs ju för att bilden ska bli fin. Tårtan var helt klart ätbar iaf! Och det tyckte alla barnen med. Även det STORA (Vacker) tyckte att det var gott och han gillar ju inte tårta öht. 

Till middag blev det köttfärslimpa med gräddost i, potatis och RIKTIG sås. Slängde ihop en burk med ättiksgurka med. Så förbannat gott med sån gurka! Och idag lyckades jag nog bättre än någonsin med den. Innan har det varit för mycket ättikasmak men idag smakade tom Lilleman och han tyckte det var gott och bad om mer. Bra betyg. Och Storeman berättade att det var den godaste såsen han någonsin ätit. Och det var faktiskt innan han fick sitt paket! :)

Sen blev det då tårta och paket. S knackade på dörren så lämpligt så han fick komma in och äta tårta han med. Systeryster hans var däremot upptagen så jag har lovat att spara en bit tills imorrn. För det lär finnas en hel del kvar även då! Trots att jag är vaken hela nätterna. :)

Och paketet då ja.. Han visste ju redan innan vad han skulle få. Det listade han ut när jag berättade för ett tag sen att han fick vänta tills nu eftersom jag inte hade råd innan. Och inte blev det svårare för honom när han skakade lite på paketet. Men jävlar i havet  vad glad han blev ändå. Trots att han liksom visste till 99% så jublade han och berättade hur bra mamma jag var. *suger åt mig* 
Så nu har han sin polisstation i Lego. Dyr var den, det är allt Lego. Men det var ju värt det iaf. 
Och så är det ju (iaf nu för tiden och kommer förmodligen alltid vara) väldigt bra andrahandsvärde på lego. 

Senare ikväll har det mest varit mys i soffan, AFV på tv, hustittning på datorn och lite mer mys i soffan. Storeman, ja han har mest varit i rummet och byggt med lego han. Hans gissning var att det skulle ta 5 veckor att bygga ihop det. Min gissning är under 1 vecka. För han är fast! 

Nu är det sovdags. Eller borde ju vara. Hur eller hur kan jag inte sitta vid datorn och uggla för det kommer sluta i katastrof. Som typ att datorn kommer ligga nere hos grannen imorrn bitti. Jag HATAR denna datorn. Den är segast i hela världen!!!!! 

Natti!
 


Kommentarer
Postat av: Soffi

Funderar på att åxå köpa en oblat bild, men vart har du köpt din?? O vad det viktigast att ha tjock slät grädde?? Smörkräm???

2009-09-27 @ 07:32:50
Postat av: Camilla

Oh, vilken fin tårta...Vad köper man sånna bilder?

2009-09-27 @ 09:29:15
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ååååååååååååååååååååååååååååååååå....tårögd...Så himla mysigt inlägg..Snacka om att L e världens lyckligaste pöjk..Å,ja,självklart e du en bra mamma =)

Kanonfin tårta me tycker...Blev alldeles varm i hjärtat av detta ;-) du vet ju hur blödig ja è...Bamsekramar t er alla 4.....

2009-09-27 @ 10:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0