♥ 27/4 Hipp hipp hurra!

Idag fyller Lilleman SJU år. Massa, massa grattis till stora killen!

Ja, vad ska man säga. Lilleman röntgade ju tänderna i fredags. Idag (på sin födelsedag) var han hos tandläkaren här i stan för att dom fått svar på röntgenbilderna.
Och alldeles nyss ringde dom upp till mig. För att berätta att det är något VÄLDIGT OVANLIGT med Lillemans tänder. Vem fan blir förvånad liksom?! Inte jag iaf.
Såhär är det.. Han har ju tappat en hel del tänder. Inte 13 som han själv sa men 11 iaf. Varav två stycken är såna där stora som man har lite längre bak. Dom tänderna ska man tappa först i 12-årsåldern. Helst. Men eftersom Lilleman redan har tappat sina så har 6-årständerna flyttat sig framåt lite för mycket. Och det är inte bra för då blir det för trångt i munnen. För att förhindra något sånt så väljer man givetvis att sätta TANDSTÄLLNING! Till pappaB hade dom sagt i framtiden och det lät som om ett, två år kanske. Men nu när dom ringde till mig så var planerna ändrade. Så i dagarna ringer dom upp mig för att snart boka en tid. *suckar*
Den stackaren har då f*n drabbats av ALLT.
Höftfel vid födslen, dålig hörsel (som är bra nu), synfel, problem med talet, eksem... Och nu då, tandställning. Nu får det banne mig vara nog snart!

Kommentarer
Postat av: Soffi

fnissar lite

2010-04-28 @ 07:32:39
Postat av: Ullis

Han kommer nog bli nåt stort iaf <3

2010-04-28 @ 12:01:36
Postat av: Tobbe

HejHej. :)

Hur står det till? =)

Vad händer idag? :)

2010-04-29 @ 01:13:02
URL: http://tobbees.com
Postat av: Anonym

Det är så orättvist. Fast det är ju tur då att han fick en mamma som hjälper honom. =) Får i alla fall det intrycket när jag läser detta.

2010-04-30 @ 02:26:53
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: marre

Vad tycker du om veckans drink? :)

2010-04-30 @ 11:42:59
URL: http://maaarre.blogg.se/
Postat av: lisa

låter inte som att ni har det så lätt :/ tycker synd om både dig och grabben!

2010-05-01 @ 22:01:06
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0