♥ 14/12

Men huuuur svårt kan det vara att suga på napp eller äta ur en nappflaska?! Om man frågar Mini så är det rent vidrigt tydligen. Det enda som duger är jag och mina bröst. *suckar* Nu hade jag ju hur eller hur haft planer på att amma i iaf 3 månader. Men det är ju bra att redan nu kunna pumpa ur lite ifall Vacker kanske vill åka hem med henne till farmor och farfar eller så. Men hon bara vägrar. Hon hostar, spottar, fräser och kväljer något fruktansvärt. Och tycker att mamman är elakast i hela världen som inte låter henne ligga vid bröstet och äta som vanligt.
Börjar bli rädd att hon ska använda sig av mig i all evighet. :/ Och det börjar bli jobbigt eftersom hon kan ligga och snutta 1 gång i timmen hela dagarna. Det är ju inte bara mat hon vill ha. Utan en napp. Och nappen är ju jag det med. *suckar*
Jag som hade tänkt att börja jobba lite extra snart med. Det är inte någon fet inkomst man får när man är föräldraledig inte. Trots att jag jobbat som ett as dom senaste åren får jag bara räkna mina ordinarie 60%. Det jag jobbar extra räknas inte in i föräldrapenningen. Alltså får jag 80% av 60%. Och det kan ju vem fan som helst förstå att man inte kan överleva på!

För övrigt är hon helt underbar. Man kan inte annat än att smälta när hon fyrar av ett jättesmile rätt vad det är. Eller när hon ligger på skötbordet och "pratar" som bara den med taket. :D

I veckan då...?! Ska försöka mig på att baka lussekatter. Har jag bara gjort en gång i mitt liv. Och det var många år sen nu. Och då blev det inte lyckat. Men Storeman och Lilleman får allt hjälpa till denna gången.
Ska även försöka sätta ihop ett pepparkakshus. Sånt där färdigt fuskar vi med. Och i år ska jag INTE smälta massa varmt socker som man bränner sig på och så går allt åt helvete. Utan jag ska göra som Kryddburken tipsar om. Sätta ihop det med kristyren i stället. Hoppas det går lite bättre. :)

På torsdag ska Storeman till tandläkaren. Dags att dra ut en tand igen. Jävla strul med hans tänder tycker jag. Han har ju fått dra ut en innan som växte alldeles galet. Och nu är det då dags för en till som växer än mer galet. :/ Men sen ska det nog vara bra med hans tänder hoppas jag.

På fredag är det dags för Lilleman att gå till tändläkaren. Vet inte vad som ska göras med honom och hans tänder. Men jag antar att dom bara ska kolla hur det ser ut nu när han har haft tandställningen ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0