♥ 25/3 Våffeldagen

Ååååååh! Ibland är det nästan pinsamt så dum jag är.
Idag vaknade jag med ett ryck. Tittade på klockan och den visade 6:54. Fick titta en gång till för att vara säker och den visade fortfarande samma. Det medförde ju givetvis att jag fick vääääldigt bråttom upp eftersom jag idag ska jobba och då brukar vi cykla hemifrån vid 7:05.
Rusade in på toaletten och sen vidare in och väckte barnen. Berättade att vi hade jättebråttom för att vi försovit oss. När sånt här händer brukar dom faktiskt vara oerhört snabba att  klä på sig och var så även idag. Det tog inte många minuter innan dom stod i hallen och klädde på sig ytterkläder. Det var ju lagom tills jag var färdig med smink och diverse grejer.
Jag rusar ut i köket för att hämta min cykelkorg med väska, cigg och andra nödvändigheter och råkar samtidigt titta på den digitala termometern som hänger på väggen. På den finns det även en klocka (som går lite för sakta) och jag ser siffrorna 5:57. Tittar en gång till och det står samma fortfarande. Det går runt i huvudet och jag fattar INGENTING. Tittar vidare på den riktiga köksklockan som går typ 20 minuter för fort och den visar 6:20.
Börjar bli irriterad på mig själv och tar fram mobilen och tittar på den för att vara säker. Den visar 6:07 (ja den går liiiite för fort). Då som först förstår jag att vi är en hel timme före vår tid. Så förbannat irriterande. Berättar för dom påklädda barnen i hallen att deras stackars mamma är totalt förvirrad och att vi inte alls ska iväg för den är en hel timme kvar. Storeman som förstår ASGARVAR! Den andra klär av sig och går och lägger sig i soffan och muttrar nåt om att han som sov så gott just när jag väckte honom. :)

Jag då? Ja jag finner inga ord för hur dum i huvudet man får vara helt enkelt! Jag som sov så skönt. :)

Tranan har varit här inatt. Och ikväll ska det givetvis ätas våfflor. Ska bli riktigt gott för våfflor äter vi i stort sett inte mer än den här gången på året.

Nu ska jag ta det luuuuugnt en stund. Sen blir det till att ge sig iväg (i rätt tid) till fritids och sen vidare till jobb. Jobbar bara till 12:30 idag. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha.... Så förvirrande och typiskt...

Blir våfflor här med idag.:)

2010-03-25 @ 08:26:00
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Hehe...det är ÅLDERN!!!



Vi ska också äta våfflor. Försöker memorera det så jag inte glömmer att köpa det sen. Vi äter dock våfflor några fler gånger om året än idag! Är ju så gott. :)



Vart jobbar ia nånstans?

Postat av: Himmelohelvete

Hej hittade hit och lämnar ett litet spår efter mig!



Haha va roligt...(eller inte kanske)....kan riktigt se er där sprätta runt som yra höns för att sen se att kl inte är alls så mktS



Tur ni kom i tid då=)

2010-03-26 @ 07:00:42
URL: http://himmelohelvete.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0