♥ 9/5 -2

Jaha! Det blev kroppkakor idag. Lagade från grunden med allt vad det innebär. :) Skalat och rivit potatis. Kramat ur vätskan. Kladdat och rullat. Vi "slapp" förvisso koka potatis och skära fläsk för det gjorde svärmor igår.
Många moment men åh så gott det blir när det är färdigt. Och det var inte såååå svårt minsann så det ska vi göra fler gånger. Inte en enda kroppkaka gick sönder heller. Duktiga vi!

Pratat med svärfar ikväll med. Han kände ju pappa när dom var unga. Dom kom från samma by ju. Han visste en del men samtidigt är det ju inte min riktiga släkt det handlar om eftersom pappa antingen blev adopterad eller var fosterbarn. Men det var väl ändå dom som pappa såg som sina föräldrar. Hörde något om en bror till pappa. Och hans "pappa" var tydligen husar på den tiden. Mamma Olga var en hård tant! Men det visste jag ju sen innan.
Jaja... Får väl pratat vidare om det där. Kan ju vara trevligt att veta lite om släkten.

Nu blir det nog sängen här. Är så fruktansvärt trött när jag inte får min tantvila mitt på dagen!
Imorrn blir det jobb igen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Duktiga ni är...Men det är väldigt tidskrävande som sagt.

Jag har varit md mamma dom senaste gångerna.

Men vet inte om jag skulle fixa det helt själv.

Men nån ska jag prova...

2010-05-10 @ 07:12:56
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Sååfie

Följa varandra på bloglovin?

2010-05-12 @ 19:40:38
URL: http://rosaskoor.blogg.se/
Postat av: Sanna B

Jag gillar att det regnar hjärtan!



Mycket fin blogg! :D

2010-05-17 @ 00:05:36
URL: http://sannabromander.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0