♥ 25/10 -2

Idag har vi äntligen fått tummen ut och plockat slånbär. Plockat, rensat och kokat vatten och hällt över dom. Så nu står dom i kylen och väntar tills imorrn för att få kokt vatten över sig igen. :) Ska bli kul att se om jag lyckas göra slånbärssaft. Jag vet ju hur det ska smaka, men att lyckas första gången är väl kanske inte så lätt. Men jag hoppas.

Efter slånbärsplockningen åkte vi till Kalmar en sväng. Liiiite julsaker hittade jag minsann.
*Nya tomteluvor till barnen (måste ju ha lika och till jul är det ju 3 barn)
*Julstrumpa till bebis
*Istappsslinga till balkongen
*Tomtar på rep (slinga) till balkongen
*Glödlampa med god jul-mönster i
*Äntligen en snökula!

Hade jag haft gott om pengar hade jag kunnat handla halva Kalmar! Ååååååh vad mycket fint det finns som jag vill ha/behöver.
Just nu ångrar jag att jag inte köpte tomten på Rusta. 81 cm tror jag den var. Riktigt häftig. Men den kostade ju 500:- och då blev jag lite snål.
På Jula hade dom MASSA med utebelysning. Jag var salig, Vacker gnällde om att vi faktiskt inte bor i USA. *suckar* Jag får nog lura Tiagirl att åka in med mig någon dag. ;)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Ååååå, vad härligt det låter ;) Gott med slånbärssaft. Kanske man blir bjuden på ett glas när liten kommit ut =)

Vill oxå handla julpynt, men jag ska vara tålmodig och vänta tills vi kommer till Ullared ;-)

2010-10-26 @ 12:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0