♥ 23/9

Liiiiite irriterad är jag minsann.
Jag har under många år använt mig av Tele2:s tjänster. Mobilabonnemang har jag haft sen jag vet inte när hos dom. Och sen -07 har jag även haft mobilt bredband genom dom. Och nöjd har jag varit i alla dessa år och vill inte byta ut dom.
MEN! Det finns en sak som irriterar mig som f*n. För när det blir strömavbrott här i stan (vilket förvisso väldigt sällan händer, men det händer) så fungerar inte det mobila nätet!! Igår kväll blev det strömavbrott. Ett längre sådant. Mitt bredband slutade fungera. Min mobil slutade fungera. Och även min andra mobil med Parlino kontantkort slutade fungera. Parlino kör ju via Tele2:s nät så det är ju inte så konstigt.
Men nu undrar jag varför i hela friden det MOBILA NÄTET dör när det blir strömavbrott??? Så ska det väl för f*n inte vara?
Vacker har Telia på mobilen och det nätet fungerade alldeles utmärkt trots avbrottet.
Jaja... Lite gnäll såhär innan det är dags att lämna barnen på skolan och sen bege sig till chefen för att lämna nycklar och lite annat.

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Camica,



Det mobila nätet ska inte påverkas av att du har strömavbrott där du bor eftersom samlig täckning går via mobilnätet. Har du en stationär dator kräver dock denna ström för att fungera men i detta fall förstår jag det som att du har en bärbar dator som är laddad. Eventuellt kan någon störning på det mobila nätet ha pågått samtidigt som du får strömavbrott. Om du nästa gång du får strömavbrott även får problem med det mobila nätet rekommenderar vi dig att du kontaktar supporten direkt för att göra en felsökning samtidigt som felet pågår. Gör man en felsökning efteråt är det inte säkert att felet kan påvisas. Supporten når du på 0772-25 25 25.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2010-09-24 @ 16:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0