♥ 24/1

Vilken dag! Lång och jobbig.
Idag var det ju dags för besök på Barnmottagningen i Kalmar med Mini. Vi skulle ju kolla upp det lilla smultronmärket hon har på olyckligt ställe. Det här lilla märket är (ja dom mätte det) ca 0.7x0.7 cm och sitter på insidan av yttre blygdläppen.
Överläkaren på Barnmottagningen ringde ju förra veckan och ville att vi skulle komma in akut. Vilket jag inte tyckte eftersom jag inte hade lust att åka bussen. :)
Så idag tittade han på märket. Och menar på att det kan hända att det börjar växa jättefort. Så nu ville han medicinera Mini. Och för att kunna börja medicinera så har vi idag gjort ultraljud på hjärtat. Tagit ett EKG. Tagit blodprover och kollat blodtrycket. Och hon har varit sååååå ledsen. Och det gör såååå ont i mammahjärtat när hon skriker sådär. :( Det är så förbannat jobbigt att höra dom där hysteriska skriken och inte kunna göra något åt det.
Blodtrycket gick inget vidare att kolla idag så på onsdag måste vi åka in till Kalmar igen. Och då ska hon helst inte ha sovit innan. :/ Alltså ska vi försöka få henne att sova där så dom kan kolla när hon sover. Lätt med ett barn som aldrig sover om dagarna. ;)
Sen är det dags att börja medicinera efter det. Med betablockerare. 2 ggr om dagen i ett helt år ska hon äta medicin. Samtidigt som vi går på täta kontroller i Kalmar. *suckar*
På UL:et såg han även ett hål mellan dom två förmaken. Men det ska tydligen inte vara något farligt iaf. Men dom ska kolla upp det om ett halvår igen för säkerhets skull.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Lilla skruttan <3



Usch vad jobbigt för er båda :(



Hoppas det går bra nästa gång och att hon sover när hon ska ;)



Kramizz

2011-01-24 @ 19:23:44
Postat av: Camilla

Stackas liten...

Men förstår inte heller varför det är så farligt...

Nog för att det sitter lite dumt.

Men varför inte låta det vara?

F har åxå ett smultronmärke,på armen iofs.

Men det har ljusnat med åren..

2011-01-24 @ 20:28:29
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Amie

Ja å Jeppe hade ett i huvudet så alla trodde jag spillt sylt där ;)



Stackars lilla pyret - Hoppas det löser sig fint bara. <3<3

2011-01-24 @ 20:49:58
Postat av: Maskrosmor

Hamnade här hos dig av en slump och sen har jag suttit och läst flera av dina inlägg. Gillar att du skruver så öppet och personligt i din blogg. Sådant gillar jag och har nu börjat prenumerera på din blogg för att få chansen att fortsätta följa ditt och dina barns underbara liv ett steg till eller flera. beror på om du fortsätter hålla mig fångad i spänning på nästa inlägg. =)

2011-01-28 @ 04:19:25
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Maskrosmor

Alltså, jag vet inte ens vad ett smultronmärke är, någon som vill berätta det för mig i min blogg?

2011-01-28 @ 04:21:25
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Håller tummarna för att allt ska gå bra, o lilla hjärtat också! <3 Smultronmärke hade Joline ett jättestort som en 5-krona i nacken men de var borta innan hon fyllde 1år! Bra iaf att dom uppmärksammar o kanske i detta fall kan förebygga något även om de känns motigt... Kramar

2011-01-28 @ 20:03:58
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0