♥ 8/5

Söndag. Redan. Var ju nyss fredag och jag skulle testa nytt jobb. Vilket gick bra. :)
Helgen har varit lugn. Storeman har inte varit hemma på hela helgen. Kompisar hit, kompisar dit... Jisses! Han är stor nu!
Jag, Lilleman och Mini har däremot mest varit hemma vi. Och hela gänget är förkylda igen. Inte så fasligt förkylda som förra gången. Men dock hostiga och snoriga. Bara jag som klarat mig. Hittills. :/

Sitter och budar lite på Tradera. Hittat massa fröer på svarta blommor. Jag som inte ska ha några blommor alls på balkongen i år tänkte jag. Ja, förutom den enorma änglatrumpeten förstås. Och den inte fullt så enorma änglatrumpeten med. Dom tar ju sån plats så vi själva inte får plats där ute. Och nu sitter jag ändå och tittar på fler trumpeter! Det finns ju så många fina. Och jag vill helst ha dom alla. Men det kommer bli jobbigt när dom ska in över vintern sen. Med tanke på att jag har dom inne i lägenheten! :D

Har haft en doftranka i måååånga herrans år. Jag har inte haft hjärta att göra mig av med den. Trots att den inte sett mycket ut för världen under perioder. Varje vinter har den liksom vissnat och har knappt haft ett blad kvar på sig. Men lever blommor, så kan jag inte kasta. Så nu har den fått stå gömd bakom min gardin i vardagsrummet hela vintern. Den har fått vatten lite då och då. Och idag när jag tittar på den så har det slagit ut MASSA blommor på den. Och ännu fler knoppar är på G. Tänk så lite som kan göra mig glad... ;)

Mer som gör mig glad? Minis första lilla risgryn är på G. Man kan se den om man tittar i munnen väääldigt noga. ;)
Nu? Nu är det nog dags att inta sängen. Tidigt upp imorrn igen eftersom det är skola. Förvisso tror Mini att det är skola varje dag för hon vaknar ju alltid vid 7. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0